اجرای طرح نفس در یزد

مدیر گروه سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی یزد از اجرای طرح نفس اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز جعفری گفت: طرح نفس به منظور صیانت از سلامت فرزندان و خانواده‌ها در مهار اپیدمی دخانیات طراحی  و تدوین شده است.

 
وی افزود : این طرح اولین بار در کشور، در استان یزد اجرا می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه ssu.ac.ir/formsaz/view.php?id=۵۴۲۱۶۲۱۳ در این طرح شرکت کنند.
 
مدیر گروه سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی یزد از تاثیر منفی قلیان، سیگار و دیگر مواد دخانی بر شیوع کرونا خبر داد و افزود: به همین منظور، باید راهکار‌های متفاوتی از شیوه‌های قبلی در جهت برخورد با عرضه کنندگان و مصرف کنندگان محصولات دخانی در نظر گرفته شود که در غیر این صورت  نتایج به شدت زیان باری در انتظار جامعه خواهد بود.
 
جعفری تصریح کرد: خانواده‌ها در این طرح متعهد می‌شوند، از استعمال هر نوع فراورده دخانی نظیر سیگار، قلیان، توتون، تنباکو، معسل و.. خودداری و صرفا در میهمانی‌ها و مراسمی شرکت کنند که به رعایت اصول بهداشتی پایبند.
 
وی تصریح کرد: پایبندی و حمایت از طرح‌های عام المنفعه و سلامت محور و توسعه پارک‌ها و فضا‌های سبز عاری از مصرف دخانیات از دیگر تعهدات این طرح است.
 
مدیر گروه سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: افراد از برنامه خود مراقبتی فردی و خانوادگی آگاهی بیشتری یافته و با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت ارتباط مصرف دخانیات را با ابتلای به انواع سرطان از جمله، ریه-حنجره-مری-معده، حمله‌های قلبی و عروقی، آسم، تنگی نفس، عفونت لثه، گلودرد، چین و چروک پوست و پیری زودرس را مورد بررسی قرار دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..