مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد:

تکمیل موزه دفاع مقدس یزد نیازمند اعتبار/خیران وارد عمل شوند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: تکمیل موزه دفاع مقدس یزد نیازمند اعتبار از منابع استانی است.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ منصور زارع  با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس یزد یکی از بهترین و شکیل‌ترین موزه‌های دفاع مقدس است، اظهار داشت: کار آماده سازی مجموعه فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد در حال انجام است.

 
وی عنوان کرد: ساختمان موزه آماده و افتتاح و فضای گالری‌ها نیز مهیا شده اما همچنان در حال تکمیل محتوای گالری‌ها هستیم.
 
زارع با اشاره به اینکه تصاویر تمامی شهدای استان یزد با هنر مقرنس کاری روی شیشه هک شده است، افزود: این اقدام کار بی بدیلی است که تاکنون تنها در استان یزد انجام شده است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد بیان کرد: موزه به طور رسمی افتتاح شده و از آن بازدید هم می‌شود ضمن اینکه آرامگاه یک شهید گمنام در این موزه حال و هوای خاصی به آن بخشیده اما همچنان در صدد تکمیل محتوا هستیم.
 
زارع یادآور شد: اعتباراتی از سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد همچنین سفر رئیس جمهور برای تکمیل این موزه اختصاص یافته اما بقیه آن باید از منابع استانی تأمین شود که استاندار یزد در این زمینه دستوراتی صادر کرده که امیدواریم هرچه سریع‌تر اجرایی شود.
 
وی تاکید کرد: هرچه فضای موزه دیرتر بهره برداری شود، فضای موزه فرسوده می‌شود و تلاش ما این است که این موزه را به طور کامل در سال آینده به بهره برداری برسانیم.
 
زارع اظهار داشت: گالری شماره یک اکنون فعال است اما در صدد انجام کارهای مفهومی هستیم تا نسل امروز بتوانند درک بهتری از دوران دفاع مقدس داشته باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه منابع استانی و منابع اعتبارات کشوری پاسخگوی هزینه چند میلیاردی این کار فاخر نیست، از خیران دعوت کرد تا در این زمینه نیز مانند سایر عرصه‌ها وارد عمل شوند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..