کتاب «نظریه عمومی نفی دشواری در حقوق اسلامی» رونمایی شد

کتاب «نظریه عمومی نفی دشواری در حقوق اسلامی» به همت معاونت منابع انسانی دادگستری استان یزد با مشارکت استان‌های تهران، فارس و یزد رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوز به همت معاونت منابع انسانی دادگستری استان یزد در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی در فضای مجازی با مشارکت سه استان تهران، فارس و یزد و با حضور سید مصطفی محقق داماد، مؤلف کتاب نظریه عمومی نفی دشواری در حقوق اسلامی، از این کتاب فاخر در علم حقوق رونمایی شد.

 
معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد در این مراسم اظهار داشت: با هدف استفاده از منابع غنی علمی و فقهی در مباحث حقوقی و قضائی، اساتید به نام و خِبره حقوق شناسایی و ضمن معرفی آثار قلمی و تحقیقی این اساتید فضایی جهت ارتباط دو سویه و قضات دادگستری استان و جمعی از اساتید برجسته حقوق و وکلا مهیا می‌شود.
 
حسین دهقانی فیروزآبادی افزود: با اجازه استاد محقق داماد، از کتاب نظریه عمومی نفی دشواری در حقوق اسلامی رونمایی شد، در این جلسه علاوه بر حاضرین که از قضات برجسته دادگستری استان یزد، اساتید علم حقوق برخی از دانشگاه‌های یزد و تعدادی از وکلا حاضر بودند، قضات استان به صورت مجازی در این مراسم و کلاس علمی شرکت داشتند و با استفاده از بستر فضای مجازی ضمن استماع مباحث کلاس، سوالات خود را نیز مطرح نمودند که عمده ترین سوالات در مورد تأثیرات بحران کرونا در تعهدات و قراردادها بود.
 
وی در مورد مؤلف کتاب نفی دشواری در حقوق اسلامی، ابراز داشت: این کتاب توسط سید مصطفی داماد به نگارش درآمده است، محقق داماد با تحصیلات حوزوی تا اجتهاد و تحصیلات دانشگاهی را تا مقطع PHT در دانشگاه در رشته حقوق به پایان رسانده است.
 
 سید مصطفی محقق داماد در سال ۱۳۶۰، با پایه ۱۱ قضائی از سوی شورای عالی قضائی وقت به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد و در سال ۱۳۷۰ از این سمت استعفا داد. در سال ۱۳۶۵، با پایه ۵ دانشیاری به عضویت هیأت علمی دانشکده حقوق درآمد و در سال ۱۳۷۰ به اتفاق آرا مجمع عمومی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان پذیرفته شد و هم اکنون استاد پایه ۱۰ دانشکده حقوق و رئیس مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم است به علاوه عضویت هیأت امنا و مجامع علمی چندین دانشگاه و مراکز علمی کشور را بر عهده دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..