معاون اداره کل راهداری استان یزد:

ایمنی عملیات حمل و نقل مسافر در یزد مورد پایش قرار گرفت

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از پایش و رصد ایمنی وسایل حمل و نقل برون شهری یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد حاجی صفری با اشاره به در پیش رو بودن سفرها در تعطیلات اظهار داشت: به منظور رقم زدن سفرهای ایمن برای مردم در این ایام، جلسات متعددی با شرکت‌های مسافربری، تشکل‌های صنفی و رانندگان تشکیل شده و موارد ایمنی مورد تاکید قرار گرفته است.

 
وی افزود: رعایت مراحل فروش بلیت، سوار شدن مسافرین به وسیله نقلیه در حین سفر و خاتمه سفر و ملاحظات مربوط به رانندگان و خدمه سفر به صورت ویژه در دستور کار انجمن صنفی و تمامی شرکت‌های مسافربری سطح استان قرار گرفته است.
 
حاجی صفری عنوان کرد: شرکت‌های مسافربری ملزم به استفاده از سامانه سپهتن برای رصد لحظه‌ای عملکرد رانندگان اتوبوس‌ها توسط شرکت‌ها شده‌اند.
 
وی ادامه داد: عملکرد مسئولان شرکت‌های مسافربری و مدیران فنی شرکت‌ها از حیث کنترل تجهیزات ایمنی، سالم بودن وضعیت ظاهری و فنی اتوبوس‌ها و برخوردار بودن از برچسب پیامکی سامانه ۱۱۰۱۲۰ داخل اتوبوس‌ها و عدم حمل بار تجاری و جلوگیری از حرکت ناوگان فاقد شرایط لازم نیز در این ایام توسط شرکت‌های مسافربری مورد توجه جدی است.
 
حاجی صفری بیان کرد: اقدامات لازم در ایام پر تقاضا و استفاده از حداکثر ظرفیت ناوگان در اختیار شرکت‌ها و شعب نمایندگی‌های تابعه در قالب سرویس‌های فوق‌العاده برای پاسخگویی متناسب با تقاضا و دریافت اطلاعات لحظه‌ای از سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور (www.۱۴۱.ir) و اعلام رعایت تمامی موارد ایمنی در صورت وقوع شرایط جوی خاص در مسیرهای اعزامی به رانندگان ناوگان پیش‌بینی شده است.
 
وی ادامه داد: شرکت‌های حمل و نقل مسافر، پیش‌بینی ناوگان جایگزین در صورت بروز مشکل فنی برای ناوگان در حال اعزام و یا در مسیر مانده و نظارت مداوم و مستمر بر عملکرد شرکتهای مسافربری حمل و نقل مسافر مبنی بر رعایت دقیق و کامل نکات ایمنی در عملیات جابجایی مسافران و اعمال کنترل‌های لازم در دارا بودن وسایل نقلیه از تجهیزات ایمنی از قبیل وسایل سرمایشی و گرمایشی، زنجیر چرخ، کپسول آتش نشانی، جعبه کمک‌های اولیه، مثلث شبرنگ و … را پیش بینی کرده‌اند.
 
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد بر همکاری شرکت‌ها و تشکل‌های صنفی با عوامل دست‌اندرکار تاکید کرد و گفت: هر گونه تخلف اعم از دستکاری و یا قطع سامانه سپهتن توسط راننده، تخلفات تجاوز از سرعت مجاز، مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی و دیگر تخلفات حادثه ساز، عدم صدور صورت وضعیت برای ناوگان دارای دستگاه سپهتن معیوب و جلوگیری از حمل سوخت قاچاق موردی پیگیری جدی قرار خواهد گرفت.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..