رتبه برتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با تاکید بر رتبه برتر صندوق در کشور، گفت: پوشش بیمه‌ای این صندوق در سطح روستا‌های استان درحال حاضر بیش از ۵۱ درصد بوده درحالیکه میانگین کشوری ضریب نفوذ این بیمه ۲۴ درصد است.

به گزارش یزدی نیوز ‌"‌حسن ابراهیمی" مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد‌ روز سه‌شنبه ششم خرداد ماه در نشست خبری با اهالی رسانه، ‌اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای این صندوق در سطح روستا‌های استان درحال حاضر بیش از ۵۱ درصد بوده در حالیکه میانگین کشوری ضریب نفوذ این بیمه ۲۴ درصد است.

ابراهیمی ادامه داد: اختلاف بیش از ۲۷ درصدی ضریب نفوذ این صندوق در استان نشان از فعالیت‌های خوب کارگزاران بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان در روستا‌ها و همکاری و همراهی روستاییان با این صندوق است.
وی افزود: سال گذشته با اقداماتی که در استان انجام شد، بیش از ۹ و نیم درصد به ضریب نفوذ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد افزوده شد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: قبل از خردادماه سال ۱۳۸۶ قشر روستایی و عشایر به دلیل نداشتن کارفرما فاقد هر‌گونه مزایای صندوق‌های بیمه‌ای که از ضروریات زندگی امروزی افراد جامعه است، بودند ولی خوشبختانه این موضوع در دولت اصلاحات و مجلس ششم شورای اسلامی مصوب و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تاسیس شد.
ابراهیمی با بیان اینکه خدمات این صندوق شامل افراد روستایی و عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی و حتی کشاورزان غیرساکن در روستا که فاقد هرگونه بیمه یا مشمول بیمه‌های اجباری نیستند؛ می‌شود، ‌ادامه داد: شرط سنی برای افراد واجد شرایط ۱۸ تا ۵۰ سال است.
وی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان را داشتن کمترین هزینه حق بیمه در میان صندوق‌های بیمه‌ای کشور عنوان کرد و افزود: حق بیمه افراد در این صندوق براساس سطح درآمد اعلامی از سوی بیمه‌شدگان تعیین و ۱۵ درصد از سطح درآمد آنان را شامل می‌شود که ۵ درصد را خود بیمه گذار و دو برابر آن را دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌کند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با بیان اینکه این حق بیمه هم اکنون بین ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰ هزار تومان است، از دیگر مزایای این صندوق بیمه‌ای را امکان انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق به سایر صندوق‌ها اعلام کرد.
ابراهیمی خدمات صندوق بیمه کشاورزی، روستائیان و عشایر ‌استان را شامل پرداخت مستمری پیری، مستمری بازماندگان و مستمری از کارافتادگی ذکر کرد و گفت: ‌بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه و بعد از ۶۵ سال می‌توانند از مستمری پیری به صورت ماهیانه بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه براساس آمارهای کشوری در استان یزد نزدیک به ۶۸ هزار و ۹۰۰ نفر فاقد هرگونه بیمه‌ای هستند، ادامه داد: البته صندوق بیمه استان یزد برای اولین بار در کشور با هماهنگی معاونت دانشگاه علوم پزشکی و از طریق سامانه سیب، اطلاعات همه افرادی که در مراکز جامع سلامت روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند را به ‌دست آورد که براساس این اطلاعات این رقم حدود ۳۴ هزار نفر مشخص شد و کمترین آنها مربوط به شهرستان بافق و بیشترین مربوط به شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، اشکذر و یزد هستند.
مدیر صندوق بیمه کشاورزی، روستائیان و عشایر ‌استان برقراری مستمری برای ۲۹۳ نفر، پرداخت تسهیلات به ۲۰۰ نفر از اعضا تا سقف ۳۰ میلیون ریال، تلاش برای شناسایی افراد فاقد بیمه و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع با توجه به مخاطبان این صندوق و همچنین اعزام برخی از بیمه شدگان به مشهد مقدس را از دیگر اقدامات سال گذشته این صندوق در استان یزد اعلام و خاطرنشان کرد: امسال نیز تمرکز ویژه بر شهرستان‌های دارای کمترین بیمه شده شامل خاتم، ابرکوه، اشکذر و یزد، رایزنی با ۶۳۵۰ نفر از اعضا که اقدام به قطع بیمه خود کرده‌اند برای بازگشت به صندوق و بهره‌مندی از مزایای این صندوق، تلاش در جهت معرفی مزایای صندوق به مردم و حضور در روستاها و بخش‌های فاقد بیمه را در دستورکار داریم.
ابراهیمی در پایان ‌سخنان خود یکی از مشکلات موجود در رابطه با اعضای صندوق را انتقال بیمه روستایی به بیمه تامین اجتماعی عنوان و اظهار امیدواری کرد: این مشکل با تصمیم مناسب دیوان عدالت به زودی ‌رفع شود.
 
★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..