مدیرکل استاندارد یزد:

۱۵۰ نمونه برداری از مراکز فروش سکه در یزد انجام شد

مدیرکل استاندارد استان یزد با اشاره به نظارت بر بازار طلای استان یزد به طور مستمر توسط اداره کل استاندارد گفت: ۱۵۰ نمونه برداری از مراکز فروش سکه در یزد انجام شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا زارع بنادکودکی با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای استاندارد از بازار زرگری یزد و سایر طلا فروشی‌ها، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های رسیده، بازرسان ضمن بازرسی از بازار، اقدام به انجام ۱۵۰ نمونه برداری از مراکز عرضه و فروش سکه و پلاک الیزابت کردند که ۳۵ عدد پلاک وکیوم شده به منظور تعیین عیار، بدون فوت وقت به آزمایشگاه ارسال شد.

 
وی ادامه داد: پس از دریافت نتایج نمونه‌ها و بررسی گزارش‌های تحلیلی آنها، مشکل قابل توجهی در میزان عیار این مصنوعات در استان مشاهده نشد، ولی به لحاظ وزن اظهار شده مغایرت‌هایی توجه کارشناسان را به خود جلب کرد.
 
زارع بنادکوکی خاطرنشان کرد: از این ۳۵ نمونه به لحاظ وزن ۳۱ مورد عاری از هرگونه عیب و ایرادی بودند ولی دو مورد دارای نقص جزئی و عمده و دو مورد دیگر هم دارای نقص بحرانی بودند که مراحل رسیدگی به دلایل کم فروشی و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی در دستور کار است.
 
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد تاکید کرد: مقرر است از این پس به منظور قابلیت سهولت ردیابی سریع و نیزحفظ اصالت، پلاک‌ها به صورت متمرکز وکیوم شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد که البته این خاطر جمعی به هم استانی‌های عزیز داده می‌شود که جایگاه نظارتی اداره کل استاندارد استان یزد در تمامی مراحل محفوظ است.
 
زارع بنادکوکی عنوان کرد: در سامانه سینای این اداره کل بیش از ۵۰۰ کد شناسایی کارگاه‌های زرگری به ثبت رسیده که به منظور اطلاع از واحدهای ساخت فعال، مکاتباتی با این واحدها در دست اقدام است که تعداد کارگاه‌های فعال بر تصمیم گیرندگان استاندارد یزد مشخص شود.
 
 مصنوعات طلا مشمول مقررات استانداردهای اجباری است و اداره کل استاندارد یزد با همکاری مسئولان اتحادیه صنف طلا و جواهر استان با حساسیت خاصی بر کار افرادی که به این حرفه مشغول هستند، نظارت و کنترل دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..