افزایش استقبال عمومی یزدی‌ها به ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد: ورزشکاران سازمان یافته ۷۵ هزار نفر و غیر سازمان یافته بیش از ۲۳۰ هزار نفر هستند.

به گزارش یزدی نیوزمسعود شریعتی با اشاره به آمار ورزشکاران سازمان یافته استان یزد در سال ۹۸،  افزود: براساس آمار ارایه شده، تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان یزد در سال ۹۸ در مجموع آقایان و بانوان ۷۴ هزار و ۹۳۳ نفر بوده است که از این تعداد ۴۲ هزار و ۳۸۲ نفر را آقایان و ۳۲ هزار و ۵۵۱ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند

شریعتی افزود : البته فرهنگ ورزش کردن در استان رو به افزایش است و نفراتی که به ورزش می‌پردازند بیش از اینهاست به طوریکه آمارغیرسازمان یافته که درهفته حداقل دو جلسه در استان ورزش همگانی انجام می‌دهند بیش از ۲۳۰ هزارنفر هستند که نشان از استقبال روبه رشد ورزش دراستان هست.
وی گفت: هیات فوتبال استان یزد با ۱۴ هزار و ۱۷۳ ورزشکار سازمان یافته در جایگاه نخست قرار دارد، هیات‌های همگانی با ۱۰ هزار و ۶۱۰ و بدنسازی و پرورش اندام با هفت هزار و ۴۵۹ ورزشکار رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.
شریعتی افزود: هیات‌های والیبال، ژیمناستیک، کاراته، ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی، ورزش‌های رزمی، اسکیت، شنا، تکواندو، کونگ فو، ورزش‌های زورخانه‌ای و بدمینتون در رده‌های چهارم تا ۱۴ قرار دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: شهرستان یزد با توجه به اینکه مرکز استان و شهری پرجمعیت‌تر است بیشترین تعداد ورزشکار سازمان یافته را به خود اختصاص داده است، اما در میان دیگر شهرستان‌ها، میبد با پنج هزار و ۷۹۶ ورزشکار سازمان یافته، اردکان با پنج هزار و ۶۶۵ ورزشکار و بافق با پنج هزار و ۶۵۵ ورزشکار در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.
شریعتی ادامه داد: شهرستان ابرکوه با سه هزار و ۴۲۶ ورزشکار، مهریز دو هزار و ۴۲۲ ورزشکار، تفت دو هزار و ۳۰۴ ورزشکار، اشکذر یک هزار و ۶۰۸ ورزشکار، خاتم با ۹۱۴ ورزشکار و بهاباد ۶۷۵ ورزشکار سازمان یافته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی تصریح کرد: انتظار داریم تا باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی استان توجه ویژه و خاصی به بیمه ورزشی ورزشکاران داشته باشند و با تلاش در راستای توسعه‌ی ورزش و جذب علاقمندان و مستعدین، شاهد افزایش بیش از پیش ورزشکاران سازمان یافته استان باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..