اردکان آماده بهره‌برداری از دو پارک اختصاصی بانوان

شهردار اردکان با اشاره به بهره‌برداری از دو پارک دیگر اختصاصی بانوان در این شهر تا پایان سال ۹۹، از پیش‌بینی شهرداری برای اختصاص فضای ویژه دوچرخه‌سواری در برخی نقاط شهر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«اباذر غفوری» در نشست خبری با اصحاب رسانه، به برنامه‌ریزی شهرداری برای آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا تا پایان سال اشاره و تصریح کرد: اقدامات اولیه طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر اردکان در سال ۹۸ ارائه و نیاز به بازنگری داشت، که بعد از بررسی‌ها در صحن علنی شورای اسلامی شهر اردکان جهت تصویب سازمان شهرداری‌های کشور ارسال شد و امیدوارم تا پایان سال این طرح مهم عملیاتی‌ شود.

 
وی نقش رسانه‌ها را  در روشنگری شهروندان و مطالبه‌گری آنان مهم خواند و تاکید کرد: شهروند آگاه و مطالبه‌گر در ایجاد شهری پویا و زیبا اثرگذار خواهد بود.
 
شهردار در ادامه تملک زمین در پیشرفت طرح‌های عمرانی اردکان را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: تملک زمین در مسیر طرح های عمرانی شهری به یکی از مشکلات عدیده مسیر اجرایی نشدن خیلی از طرح‌های اردکان تبدیل شده که با رایزنی‌های صورت گرفته، بخش عظیمی از طرح‌های مسکوت دوباره شروع به‌کار شده است‌.
 
وی ادامه داد: بلوار کوثر، خیابان دکتر شریعتی ‌و خیابان شهید فتوحی از طرح‌های مسدود به سمت پلاک‌هایی بود که باید تخریب و آزادسازی می‌شد ‌و خوشبختانه طی سال جاری و منتهی به سال ۹۹ به انجام رسید.
 
غفوری با اشاره به بدهی ۲۵۰ میلیارد ریالی گذشته شهرداری اردکان، خاطرنشان کرد: بدهی شهرداری‌ها با توجه به عملیات طرح‌های عمرانی گسترده، امری طبیعی است و در حال حاضر نیز شهرداری اردکان با بدهی ۱۶۰ میلیارد ریالی روبروست.
 
شهردار با عنوان این که قسمتی از بلوار ولیعصر و پارک اشراق به محل اختصاصی دوچرخه‌سواری شهروندان اردکان اختصاص خواهد یافت، تصریح کرد: بعد از پارک بانوان آزادی، دومین پارک بانوان در حاشیه بلوار غدیر تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید و طرح پارک سوم بانوان نیز در محل خیابان حضرت مهدی (عج) به زودی مصوب و  به اجرا در خواهد آمد. 
 
«جواد شاکر اردکانی» رئیس شورای شهر اردکان نیز در این جلسه به اقدامات شورای پنجم در این شهر اشاره کرد و گفت: ایجاد خیابان شهیدان افخمی، آزادسازی‍‌های انجام شده، تکمیل میدان جوادالائمه، تکمیل طرح سلطان العلما، آغاز به کار طرح بزرگ مجموعه سینما آزادی اردکان و بهسازی بلوار آیت الله خاتمی(ره) از جمله خدمات مهم این دوره شورا بوده است.
 
وی افزود: اصلاح و آسفالت جاده کشتخوان پسته‌زارهای اردکان از میدان امام حسین(ع) تا پارک کوهستان، مشارکت در مباحث فرهنگی و کتابخوانی و ساخت میدانگاه اردکان از دیگر بخش‌های مهم مصوبات شورای شهر اردکان بود.
 
رئیس شورای شهر اردکان به جذب سرمایه ۱۵۰ میلیارد ریالی از بخش خصوصی در نهضت آسفالت اردکان اشاره کرد و افزود: شهرداری اردکان نیز موظف به تامین همین مبلغ جهت تکمیل طرح‌های نیاز به آسفالت و ترمیم مسیرهای فاضلاب شهری شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..