تاسیس ۱۵ رشته جدید در استان یزد

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاسیس ۱۵ رشته کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و پیوسته در استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ موافقت کرد.

به گزارش یزدی نیوز، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد در جلسه هیات رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان  گفت: این رشته‌ها شامل ۸ رشته انیمیشن، تبلیغات و بازاریابی در دو مرکز، مکانیک صنایع، معماری داخلی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، هتلداری، گازرسانی و الکتروتکنیک در مقطع کاردانی است.

اردکانی افزود : ۶ رشته ایمنی صنعتی و محیط کار در ۲ مرکز، مهندسی تکنولوژی ارتباطات و فنّاوری اطلاعات (ICT)، مهندسی تکنولوژی سخت افزار کامپیوتر، مهندسی تکنولوژی نقشه برداری، مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی و مهندسی ماشین‌های کشاورزی در مقطع کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کارشناسی پیوسته گرافیک نیز تصویب شده است.
وی با بیان اینکه درسال تحصیلی جاری ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در این رشته‌ها دانشجو می‌پذیریم گفت : رشته‌های جدید با توجه به سند آمایش استان، چشم انداز ۵ ساله و صنایع موجود ایجاد شده است.
اردکانی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه ها، تأکید کرد: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد افزود : آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در دسترسی دانش آموختگان به اشتغال و درآمد پایدار دارد و از همین رو این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی گفت  : نیاز امروز جامعه به تربیت افراد در دوره کاردانی است و این مهم توسط این دانشگاه شتاب بیشتری خواهد گرفت تا بتوان علاوه بر تربیت دانشجو، متخصص مورد نیاز جامعه را نیز با علم و فنون روز تربیت و وارد بازار کار کرد.
اردکانی افزود :  دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در آینده نزدیک نسبت به فعال نمودن واحد بین الملل و پذیرش دانشجوی خارجی اقدام خواهد کرد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..