مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد:

کانون‌های فرهنگی هنری احیاگر جایگاه مساجد باشند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه مسجد از صدر اسلام تاکنون گفت: این نقش طی سال های اخیر کمرنگ شده و کانون های مساجد می توانند احیاگر آن باشند.

به گزارش یزدی نیوز فخرالسادات خامسی در مراسم رونمایی از سایت تخصصی فهما استان یزد اظهار داشت: یکی از جنبه‌های کاری ما در استانداری، مشارکت‌های مردمی است که به این واسطه با حوزه‌های مختلف ارتباط و هم اندیشی داریم و معتقدیم یکی از ظرفیت‌های مهم و اثرگذار در حوزه اجتماعی و مردمی، کانون‌های مساجد هستند.

 
وی عنوان کرد: وجهه اصلی کانون‌های مساجد، مسجد محوری است و مساجد می‌توانند محلی برای هم اندیشی مردمی باشند همچنانکه از صدر اسلام مساجد همواره محلی برای اجتماع مردم برای امور مهم بوده است.
 
خامسی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری توانسته‌اند سابقه تاریخی و مذهبی مساجد را حفظ کنند و با فعالیت‌های خود احیاگر نقش اصلی مساجد در جامعه اسلامی باشند.
 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم همانطور که استان یزد تاکنون در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد پیشگام و اثرگذار بوده، بتواند در راستای انجام احیای نقش و جایگاه اصلی مساجد نیز مؤثر باشد.
 
خامسی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد نیز به خوبی توانسته‌اند طرح‌های فرهنگی و هنری را دنبال کند و امیدواریم بتواند در قالب رویدادهای ملی و استانی بدرخشند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..