اختصاص رتبه اول کشوری اهدا عضو به یزد

مسئول اداره فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: استان یزد در سال ۹۸ رتبه اول اهدا عضو در کشور را کسب کرد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «محمدرضا پورشمسی» با بیان این‌که در سال گذشته ۴۷ مورد اهدا عضو در استان یزد انجام شده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز چهار مورد عمل اهدا عضو در یزد انجام شده است.

 
وی با اشاره به اهمیت اختصاص رتبه اول کشوری اهدا عضو به استان یزد، افزود: هشت عضو اصلی بدن از جمله کبد، کلیه، قلب و ۵۳ مورد عضو غیر اصلی از جمله تاندون، از یک فرد دچار مرگ مغزی شده می‌تواند اهدا و افراد زیادی را از معلولیت و مرگ نجات دهد.
 
مسئول اداره فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی یزد، گفت: بخش پیوند کبد در یزد فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد پیوند کلیه در این استان انجام شده است.
 
پورشمسی تصریح کرد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت کشوری  ehda. Centerبرای ثبت نام و گرفتن کارت اهدا عضو اقدام کنند.
 
این مسئول ادامه داد: هم چنین افراد می‌توانند با ارسال شماره ملی خود به سامانه پیامکی ۳۴۳۲ و یا با با مراجعه به بیمارستان شهید رهنمون بخش پیوند نسبت به دریافت کارت اهدا عضو اقدام کنند.
 
 به نقل از وبدای یزد، پورشمسی در پایان خاطرنشان کرد: اداره فراهم اوری اعضای پیوندی در استان به طور رسمی فعالیت خود را از سال ۹۲ اغاز کرده و تاکنون ۲۱۰ مورد اهدا عضو در استان انجام شده است.
 
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..