استاندار یزد:

کرونا همه ظرفیتهای یزد را به میدان آورد/لزوم تشکیل انجمن هنرمندان

‌استاندار یزد گفت: کرونا فرصتی برای ایجاد تعاملی چند وجهی به منظور مبارزه با این بیماری بود و تمام ظرفیت‌های استان را به میدان آورد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی، در نشست مشترک با جمعی از هنرمندان فعال در زمینه مبارزه با کرونا که در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کرونا فرصتی برای ایجاد تعاملی چند وجهی به منظور مبارزه با یک مشکل بود.

 
وی ادامه داد: بسیاری از بحران‌ها بار اصلی آن بر دوش دستگاه‌ها و نهادهایی خاص است ولی به دلیل اینکه بحران کرونا در برگیرنده تمامی ابعاد زندگی مردم بوده است، تمام ظرفیت‌های استان را به میدان آورد.
 
استاندار یزد افزود: بخش قابل توجهی از بار مدیریت و مبارزه با کرونا بر دوش مردم و تشکل‌های مردم نهاد بود و در این بحران شاهد این بودیم که بسیاری از اقشار همچون اصناف با ایثارگری، سلامت مردم را بر مسائل اقتصادی ترجیح دادند و داوطلبانه واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند.
 
طالبی خاطرنشان کرد: بالا بودن ضریب موفقیت اجرای تصمیمات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به دلیل همراهی مردم بود.
 
وی اظهار کرد: هنرمندان استان با بهره گیری از سرمایه اجتماعی خود، نقش تعیین کننده‌ای در جلب همراهی و همکاری مردم برای مبارزه با کرونا داشتند.
 
استاندار یزد ادامه داد: هنرمندان می‌توانند به منظور نهادینه سازی این سرمایه اجتماعی ارزشمند و همچنین نزدیکی بیشتر هنرمندان برای رقم زدن اقدامات بزرگ‌تر، انجمن هنرمندان استان را تشکیل دهند.
 
طالبی افزود: این انجمن می‌تواند مطالبات درونی جامعه هنرمندان استان را پیگیری کند و استانداری نیز از تمامی ابزار خود برای حمایت از شروع به کار این انجمن استفاده خواهد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: شرایط خوبی در زمینه مدیریت کرونا داریم با این حال نگرانی در خصوص اوج گیری مجدد کرونا در تمامی استان‌های کشور وجود دارد.
 
استاندار یزد گفت: به دلیل شیوع کرونا در ایام نوروز، فرصتی را برای رونق گردشگری از دست دادیم اما این موضوع به معنی عدم امکان جبران نیست و با برگزاری برنامه‌ها، جشنواره‌ها و رویدادها توسط هنرمندان استان، می‌توان موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی و کاهش خسارتهای ناشی از کرونا در این حوزه شد.
 
طالبی در پایان تصریح کرد: باید اقتصاد هنر و بازار فروش آثار هنری در استان به صورت جدی دنبال شود و در همین راستا باید اندیشه ورزی صورت گیرد و مدیریت ارشد استان از تمامی ایده‌های ارائه شده در این زمینه حمایت می‌کند.
 
 در این جلسه هنرمندان استان با بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود، خواسته‌ها و راهکارهایی برای رفع موانع پیش روی جامعه هنرمندان ارائه کردند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..