‌ فرماندار یزد تاکید کرد:

تداوم نظارت جدی بر اصناف در ایام کرونا

فرماندار یزد بر تداوم جدی بر اصناف، مشاغل پرخطر و نانوایی‌ها به‌منظور ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام بروز و شیوع بیماری کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها و برخورد با اصناف متخلف تداوم دارد.

به گزارش یزدی نیوز"سیدمحمد رستگاری" فرماندار یزد روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و مدیران خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی(‌ع)، به‌ اقدامات فرمانداری یزد در جریان بروز و شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ‌کرونا تجربه متفاوتی را برای مردم و مسئولان در کشور و استان به وجود آورد و اگر همدلی خیرین و کمک های مردمی نبود این دوران برای مسئولان بسیار سخت می شد.

رستگاری ادامه داد: در کنار پزشکان و پرستاران که در خط مقدم این جبهه بود‌ند، اهالی رسانه ‌نیز اطلاع رسانی بسیار خوبی داشتند و اخبار و اطلاعات را به درستی در اختیار مردم قرار دادند و اگر خبرنگاران فعالانه در این حوزه ورود نمی‌کردند شاید با شایعه سازی و تشویش افکار عمومی در فضای مجازی، اتفاقات بسیار بدی ر‌خ می داد.
وی افزود: همراهی ا‌صناف شهرستان نیز در ایام کرونا بسیار خوب بوده است و تا امروز هر نوع همکاری که لازم بوده انجام داد‌ه اند، در رابطه با تعطیلی اصناف در زمان شیوع ویروس کرونا نیز خود اصناف داوطلبانه اقدام به بستن مغازه ها کردند که شایسته تقدیر است.
فرماندار یزد خاطر نشان کرد: درحال حاضر نظارت جدی بر اصناف، مشاغل پر خطر و نانوایی‌ها به منظور ‌رعایت پروتکل های بهداشتی تداوم دارد و در بازرسی های انجام شده با اصناف متخلف برخورد و برخی از آنها نیز پلمب شده اند.
رستگاری موضوع تشدید نظارت بر کیفیت و قیمت نان را نیز از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت: در این رابطه اقدام جدی درحال انجام است و خانواده هایی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند شناسایی ‌می‌شوند، کمک خیریه ای که فقط برای اختصاص دادن نان به خانواده های بی بضاعت است به آنها داده می‌شود و این اقدام فقط منحصر به دوران کرونا نیست.
وی ادامه داد: با همت خیرین ‌شهرستان، خانه فرهنگ صدوقی، اتحادیه نانوایان و شورای شهر و شهرداری ‌یزد کارت هایی با قابلیت شارژ مجدد در اختیار خانواده‌های بی‌بضاعت قرار خواهد گرفت تا نان خود را از نانوایی های منتخب شهرستان تهیه کنند و به زودی شماره حسابی نیز برای واریز کمک های مردمی در این رابطه اعلام خواهد شد.
فرماندار یزد تاکید کرد: همه مردم باید این مهم را مد‌نظر داشته باشند که بیماری کرونا اگرچه مدیریت شده اما هنوز در یزد کاملا مهار نشده است و اگر دقت نکنیم مانند برخی از استان های کشور که دو مرحله پیک بیماری را تجربه کردند، ما نیز به مشکل برمی‌خوریم اما خوشبختانه تاکنون هنوز هیچ کد‌ام از شهرستان های استان پیک دوم کرونا را تجربه نکرده اند.
به گزارش یزدی نیوز فرماندار یزد در این نشست به سوالات خبرنگاران در موضوعات آسیب‌های اجتماعی ناشی از مهاجرت بی‌رویه اتباع بیگانه به ‌شهرستان، نظارت بر اصناف و نانوایی‌ها، اعتراضات شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای، مشکل توزیع مواد مخدر در مناطق و محلات حاشیه نشین شهر، فرصت های به وجود آمده به واسطه ثبت جهانی شهر یزد، امنیت بافت تاریخی و پیگیری حل مسئله فاضلاب در شاهدیه و زارچ پاسخ گفت.
 
★خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..