معاون پرستاری وزارت بهداشت:

حقوق پرستاران ۵۰ درصد افزایش می یابد

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران و ۳۵ درصدی حقوق پرستاران شرکتی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مریم حضرتی در سفر یک روزه خود به استان یزد با حضور در جمع پرستاران یزد اظهار داشت: در دوران کرونا ۴ هزار و ۵۰۰ پرستار در کشور جذب و در بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت شده‌اند.

 
وی ادامه داد: همچنین مجوز استخدام ۳ هزار نیروی پرستار و ۲ هزار و ۲۸۴ پرستار قراردادی نیز گرفته شده که منتظر تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.
 
حضرتی با اشاره به افزایش حقوق کارکنان نظام سلامت افزود: حقوق پرستاران ۵۰ درصد و پرستاران شرکتی نیز ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری قانونی ۱۴ ساله است که به تصویب رسیده و اجرایی نشده است و با ورود رئیس قوه قضائیه به این موضوع و تعیین مدت چهار ماهه برای بازرسی و بررسی موضوع، منتظر تعیین تکلیف این قانون هستیم.
 
حضرتی تصریح کرد: اواخر سال ۹۶ کارگروه تخصصی اصلاح نظام پرداخت به منظور بررسی مسائل و مشکلات نظام پرداخت پرستاران با طرح قاصدک در معاونت پرستاری تشکیل شد که مهمترین تصمیم آن، اصلاح شیوه پرداخت کارانه و اضافه‌کار کارکنان غیر پزشک بود که برای اجرا به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی ابلاغ و بر اساس آن از ابتدای اسفندماه ۹۸ پرداخت اضافه کار و کارانه جداگانه محاسبه و پرداخت می‌شود.
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد: برای پرستاران فوق العاده ویژه در نظر گرفته شده که پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..