رئیس کمیته امداد بهاباد:

کشاورزان بهابادی ۹۶۵ میلیون تومان زکات پرداخت کردند

رئیس کمیته امداد شهرستان بهاباد گفت: کشاورزان این شهرستان سال گذشته ۹۶۵ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش یزدی نیوزرمضان باقری  با اشاره به اینکه زکات از فروع دین اسلام است و توسط ائمه معصومین (ع) در پرداخت آن سفارش‌های بسیاری شده است، اظهار داشت: ۶۰ درصد زکات دریافتی در زمینه حمایت از نیازمندان در حوزه‌های درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل هزینه شد و ۴۰ درصد به انجام پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی از جمله ساخت مسجد و حسینیه اختصاص پیدا کرد.

 
وی بیان کرد: در اسلام نسبت به پرداخت زکات که سبب فزونی مال و برکت در جامعه می‌شود، سفارش فراوانی شده و همواره مردم شهرستان بهاباد با رعایت فرایض دینی و مسائل شرعی کوشیده‌اند تا باری از دوش نیازمندان منطقه بردارند.
 
باقری افزود: زکات واجب در بهاباد اقلامی همچون گندم و جو را شامل می‌شود و کشاورزان مشارکت خوبی در پرداخت زکات واجب دارند.
 
وی با اشاره اینکه بیش از ۳۰ بار در قرآن کریم به موضوع زکات اشاره‌شده است، عنوان کرد: اصل مصرف زکات برای خانواده فقراست و در زمینه مسائل عمرانی فقط در مواقع ضروری از زکات استفاده می‌شود.
 
رئیس کمیته امداد شهرستان بهاباد، احیا و ترویج فریضه زکات را وظیفه همگانی عنوان کرد و یادآور شد: علمای دینی با توجه به جایگاه و نقش برجسته و تأثیرگذاری که در بین افراد جامعه دارند، می‌توانند نقش بسزایی در احیای این فریضه الهی ایفا کنند.
 
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد نظارت لازم را در مصرف زکات دارد، تصریح کرد: زکات هر محل در همان مکان و با اولویت محرومان هزینه می‌شود و این امر مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند غیر تحت حمایت را شامل می‌شود.
 
باقری بابیان اینکه در این شهرستان ۳ هزار و ۵۰۰ صندوق صدقه در مکان‌های مختلف نصب و توزیع شده است، گفت: مردم خیر و نیکوکار بهاباد سال گذشته ۳۶۵ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..