رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد اعلام کرد:

توصیه های مهم برای شرکت در مراسم شب‌های قدر در ایام شیوع کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه مراسم شب قدر در برخی مناطق استان برگزار می شود، گفت: مردم توصیه های پزشکان برای مقابله با کرونا را در مراسم شب قدر جدی بگیرند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا میرجلیلی با بیان اینکه دستورالعمل‌های شب‌های قدر از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد صادر شده است، اظهار داشت: اگر این توصیه‌ها جدی گرفته نشود، احتمال افزایش شیوع کرونا در استان وجود دارد.

 
وی عنوان کرد: در شب‌های قدر توزیع نذورات و پذیرایی ممنوع است ضمن اینکه حضور بیماران خاص، کودکان و سالمندان در مراسم شب‌های قدر ممنوع اعلام شده است.
 
میرجلیلی با تاکید بر اینکه مساجد باید از امکانات کافی به ویژه تهویه مناسب برای برگزاری مراسم شب‌های قدر برخوردار باشند، بیان کرد: برگزاری مراسم قدر در مساجدی که حداقل امکانات را ندارند، ممنوع است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: مدت زمان برگزاری مراسم شب‌های قدر حداکثر دو ساعت است و تمام افرادی که در محل برگزاری مراسم حضور می‌یابند باید ماسک و دستکش داشته باشند.
 
وی بر ضرورت استفاده از سجاده، مهر، مفاتیح، قرآن و چادر نماز شخصی تاکید کرد و گفت: هیئت امنا، روحانی مسجد و بسیج، مسئول نظارت و حسن اجرای پروتکل‌های اعلامی هستند.
 
میرجلیلی با تاکید بر اینکه اولویت برگزاری مراسم شب‌های قدر با مساجدی است که دارای فضای باز هستند، اظهار داشت: افراد شرکت کننده باید حتماً حداقل یک متر با یکدیگر فاصله داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: در صورتی که مسجد فضای باز نداشته باشد، مراسم می‌تواند در شبستان مسجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز و با رعایت فاصله حداقل یک متر برگزار شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..