آغاز بکار ۲۲ ایستگاه دوچرخه‌ شهری از اواسط خردادماه در یزد

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد، گفت: ایستگاه‌های دوچرخه شهری از اواسط خرداد ماه فعالیت خود را با ۶۰۰ دوچرخه در بافت مرکزی شهر یزد آغاز می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز«محمد شیبانی» ، با اشاره به ضرورت کاهش سرعت رفت و آمد در سطح شهر یزد برای دیدن بیشتر جاذبه‌های گردشگری این شهر میراث جهانی، اظهار کرد: قرار است ۲۲ ایستگاه دوچرخه در منطقه مرکزی شهر یزد برای استفاده عموم راه‌اندازی شود.

وی با بیان این‌که فعالیت تمام ایستگاه طراحی شده از اواسط خرداد ماه امسال با ۶۰۰ دوچرخه شهری در یزد آغاز می‌شود، افزود: یزد از دیرباز تاکنون شهر دوچرخه‌ها بوده و امیدواریم با راه‌اندازی طرح دوچرخه شهری، این مهم با قوت احیا شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد، گفت: در مرحله نخست طرح دوچرخه‌های شهری فقط بافت تاریخی و تا پایان امسال تمام مناطق شهر یزد تحت پوشش دوچرخه‌ها قرار می‌گیرد.

شیبانی در ادامه با بیان این‌که ماشین‌ها باید به نفع دوچرخه‌ها عقب نشینی کنند، تصریح کرد: دوچرخه سواری در بافت تاریخی یزد لذت بخش و عامل مهمی در تأمین سلامت عمومی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دوچرخه‌های مورد استفاده در این طرح از نسل سوم دوچرخه‌های هوشمند مشارکتی بوده و دوچرخه‌های نسل چهارم نیز به زودی وارد یزد می‌شوند.

وی در پایان تأکید کرد: این دوچرخه‌ها استاندارد لازم را داشته و هر کس با هر وزن و قدی می‌تواند از آنها استفاده کند.

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..