بازدید معاون عمرانی استاندار یزد از روند اجرایی پروژه‌های ابرکوه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جریان بازدید از چند پروژه عمرانی و زیربنایی شهرستان ابرکوه، اقدامات انجام شده در این طرح‌ها و همچنین مشکلات اجرایی آنها را بررسی کرد.

به گزارش یزدی نیوز "‌محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در بازدید از پروژه ها و طرح های عمرانی شهرستان ابرکوه، گفت: مجتمع خدماتی و بین راهی پرهام تا کمتر از یک‌ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

‌وی همچنین از تامین اعتبار راه آهن یزد- اقلید و برگزاری مناقصه راه اسفندآباد صفاشهر خبر داد.
‌معاون عمرانی استاندار یزد در این بازدید ضمن بررسی وضعیت سیل بندها و بندهای خاکی رحیم آباد ابرکوه، ‌افزود: به دلیل پر بودن مخزن این بندها از آب و در جهت جلوگیری از تخریب و همچنین افزایش نفوذپذیری بیشتر آب در سفره های آب زیرزمینی، نسبت به تخلیه بند اول اقدام شود.
صادقیان تاکید کرد: در جریان سیلاب های احتمالی بعدی باید مراقبت بیشتری از سوی دستگاه های مرتبط صورت گیرد و در صورت عدم تخلیه بند اول از آب سیلاب، از بندهای انحرافی بالادست استفاده شود.‌
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ضمن بازید از مسیر سیلاب غرب ابرکوه نیز، گفت: باید هرچه سریع‌تر مطالعات این مسیر تکمیل و طی امسال و قبل از شروع بارندگی های آخر سال، عملیات اجرایی لازم انجام شود.
طرح فاضلاب شهر ابرکوه و تامین آب شرب پایدار برای  این شهر نیز از دیگر پروژه هایی بود که توسط معاون عمرانی استاندار مورد بازدید قرار گرفت.
در این بازدید مشکلات تامین مالی فاضلاب و اعتبار  لازم جهت خط انتقال و مرمت چاه های شرب مورد بررسی قرار گرفت.
صادقیان خاطرنشان کرد: در جهت رفع مشکل این پروژه ها لازم است از ردیف های استانی و کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاری استفاده ‌کنیم.
گفتنی است در این سفر یک روزه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از مجتمع خدماتی پرهام، طرح فاضلاب و تصفیه خانه شهر ابرکوه، کمربندی این شهر، سیل بند و بندهای خاکی رحیم آباد، راه آهن یزد اقلید، طرح تامین آب شرب ابرکوه، طرح مهار سیلاب غرب ابرکوه، بلوار ابوریحان و قلعه رباط بازدید کرد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..