معاون امور اقتصادی استاندار یزد تاکید کرد:

جهش تولید و ایجاد اشتغال اولویت اول استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ‌نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد: ‌تحقق شعار سال، جهش تولید و ایجاد اشتغال اولویت اول استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوز‌کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور "‌سیدمسعود عظیمی" معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار و اعضای این کارگروه در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

‌معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این نشست گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نام گرفته و تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال اولویت اول استان یزد است.
عظیمی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی و بازرسی و نهادهای امنیتی استان نیز به دنبال رفع مشکل بیکاری هستند، ادامه داد: بیکاری، فقر، تبعیض و بروکراسی ‌اداری ازجمله مشکلات کشور است که باید حل شود.
وی افزود: ‌امروز ایجاد شغل و تثبیت اشتغال موجود یک صدقه جاریه و باقیات‌الصالحات است و اگر فردی از جامعه بیکار شود باید هزینه‌ای چندین برابر انجام شود تا دوباره بتوان برای او شغلی فراهم کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا ٩٠ درصد اقتصاد اروپا را تحت تاثیر قرار داده که این عدد قابل تامل است و کشور علی‌رغم موفقیت در مدیریت این بیماری و آسیب های ناشی از ویروس کرونا امسال در شرایط ویژه‌ای قرار دارد.
 
 
تثبیت ۵۰ هزار اشتغال در استان
 
 
رییس سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت استان نیز در نشست ‌کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت‌: تاکنون ‌این کارگروه ‌با برگزاری ۱۶۱ جلسه اصلی، پنج هزار و ۴۴۲ مصوبه داشته که مجموع این مصوبات موجب تثبیت ۵۰ هزار اشتغال شده است.
"محمدرضا علمدار یزدی" ‌ادامه داد: ‌از ابتدای تشکیل کارگروه تا امروز پنج هزار و ۲۶۹ مورد پرونده در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شده است و از مجموع مصوبات، بیشترین مصوبات با چهار هزار و چهار مورد مصوبه معادل ۷۴ درصد در خصوص مسائل بانکی، ۷۸۶ مورد مصوبات معادل ۱۴ درصد مربوط به مشکلات تامین اجتماعی، ۱۸۳ مورد مصوبات معادل ۳ درصد مربوط به مسائل مالیاتی و باقی مانده مصوبات در رابطه با مشکلات قطع گاز، ‌برق و سایر موارد بوده است.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..