وابستگی یزد در برخی مواد اولیه به همت شرکت‌های دانش بنیان برطرف شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه وابستگی یزد در برخی مواد اولیه به همت شرکت‌های دانش بنیان برطرف شد گفت: توسعه مشاغل کوچک از اولویت‌های مهم یزد برای تحقق جهش تولید است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین ریاحی در دیدار مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: شیوع کرونا سبب شد همه در جهان با مشکل روبه رو شوند و شرایط اقتصادی با مشکلاتی روبه رو شد.

 
وی افزود: با تدابیری که اندیشیده شد، شرایط را برای ادامه تولید برای مواد غذایی و لوازم بهداشتی به طور قاطع ادامه دادیم و با وجود همه محدودیت‌ها کارخانه‌ها و کارگران دست از کار نکشیدند تا مشکل معیشتی در جامعه به وجود نیاید.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به تاکیدات آیت‌الله ناصری یزدی مبنی بر استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار به صورت خودجوش و با هماهنگی که صورت گرفته، افراد در خانه‌های خود ورود به تولید ماسک کردند.
 
ریاحی ادامه داد: در روزهای نخست تولید به اندازه ۵۰۰ عدد بود ولی الان تعداد تولید ماسک در یزد به روزانه هشت هزار عدد رسیده و از ظرفیت‌های موجود برای این کار استفاده کامل صورت گرفت و این نشان دهنده توجه همه مردم به اهمیت سلامت جامعه است.
 
وی ادامه داد: از نیمه دوم فروردین مجددا چرخ تولید با رعایت پروتکل‌های اعلامی شروع به کار کرد و خوشحالیم که همدلی بین جامعه کارگری و کارفرمایی وجود دارد.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد تصریح کرد: علیرغم اینکه تحریم‌های ‌ظالمانه آمریکا را داریم، کارگران و کارخانه‌ها خیلی خوب کار می‌کنند و در بسیاری از مواد اولیه که وابسته به خارج از کشور بودیم، به همت شرکت‌های دانش‌بنیان مشکل برطرف شد.
 
ریاحی با بیان اینکه نظام تعاون امروز برای دهک‌های مختلف جامعه مورد استفاده است تصریح کرد: امروز احساس می‌شود که همگان به دنبال آن هستند که با همدلی کار خوبی انجام شود و امسال هم که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید است، این موضوع را در چند عرصه خلاصه کردیم.
 
وی حفظ فرصت، شناسایی تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت، توسعه مشاغل کوچک و مشاغل خانگی و نهایتا نهادینه کردن نظام تعاون شاخصه‌هایی است که برای تحقق جهش تولید در نظر گرفته‌ایم.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..