عملیات احداث ۴ آموزشگاه توسط چادرملو در اردکان آغاز شد

عملیات ساخت چهار آموزشگاه در ادامه حمایت‌های مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو از توسعه فضای آموزشی و در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، همزمان با روز معلم در اردکان آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز این مراکز آموزشی هر کدام دو طبقه و دارای ۱۰ کلاس درس و فضاهای جانبی است که با زیربنای ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع ساخته می‌شود.

 
برای ساخت این واحدهای آموزشی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی چادرملو تخصیص یافته و پیش‌بینی شده طی دو سال به اتمام برسد.
 
تلاش چادرملو برای استمرار احداث فضاهای آموزشی و فرهنگی
 
در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت این مراکز آموزشی که با حضور مسئولان شهرستان اردکان برگزار شد، محمود مصری نژاد، مدیر مجتمع صنعتی چادرملو در اردکان یزد گفت: افتخار چادرملو این است که توانسته نقش قابل توجهی در توسعه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی شهرستان اردکان داشته باشد و تلاش می‌کنیم در حد توان خود به این خدمات ادامه دهیم.
 
محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک هفته معلم و تقدیر از اقدامات ارزشمند چادرملو اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم محیطی مطابق با استانداردهای روز دنیا برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت چادرملو در حال حاضر به‌عنوان یک‌قطب اقتصادی کشور مطرح است، افزود: این شرکت در فرآیند اقتصادی کشور نقش بسیار والایی دارد و به خوبی به تعهدات اجتماعی خود عمل کرده است.
 
۶۰ درصد مدارس اردکان نیازمند تخریب و بازسازی است
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردکان هم در سخنانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، گفت: این آمار تا سال ۱۴۰۳ به ۲۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت.
 
ابوالفضل کارگر با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان اردکان اظهار داشت: حتی انباری‌های مدارس را به کلاس تبدیل کرده‌ایم و با توجه به اینکه در سال تحصیلی جدید، هزار و ۲۵۰ نفر به آمار دانش‌آموزان ما افزوده خواهد شد، دیگر هیچ انباری نیز وجود ندارد که به کلاس تبدیل شود.
 
وی افزود: بالغ‌بر ۶۰ درصد از مدارس اردکان به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارد که ضرورت دارد مدارس جدیدی به فضای آموزشی افزوده شود بر این اساس اقدامات چادرملو در زمینه ساخت فضاهای آموزشی قابل تقدیر است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..