مدیر کل بیمه سلامت یزد خبر داد:

حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت در مرکز استان یزد از اول خردادماه

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به حذف و به حداقل رساندن استفاده از دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت در ۹ شهرستان تابعه یزد در سال گذشته، از اجرای فرهم شدن زیرساخت‌های اجرای این طرح در مرکز استان از ابتدای خردادماه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «محمد دریجانی» در جمع خبرنگاران، یکی از مهمترین وعده‌های سال گذشته را به حداقل رساندن استفاده از دفترچه‌های بیمه سلامت در مراکز درمانی شهرستان‌های یزد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این وعده هم اکنون با حذف دفترچه در مطب پزشکان و داروخانه‌ها و دیگر مراکز درمانی ۹ شهرستان تابعه‌ی یزد محقق شده و مگر در موارد ضروری حداقل استفاده از دفترچه‌های بیمه سلامت را در این شهرستانها شاهد هستیم.

 
وی ادامه داد: براساس دستورالعمل ابلاغی این طرح از اول خردادماه به صورت کشوری عملیاتی خواهد شد و در همین راستا نیز استفاده حداقل از دفترچه بیمه سلامت را در مرکز استان یعنی شهرستان یزد که عمده موسسات تشخیصی و درمانی استان را در خود جای داده است، اجرایی می‌کنیم.
 
وی با اشاره به شیوع کرونا‌ویروس و تاثیر اجرای این طرح در کاهش تبادلات فیزیکی به ویژه در مورد دفترچه‌های بیمه که بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند، گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های اجرای این طرح از سال گذشته در مرکز استان نیز فراهم شده و امیدواریم با آغاز طرح به تدریج نتایج موثر آن نیز به عموم مردم استان اطلاعرسانی مناسب شود.
 
دریجانی یکی دیگر از اقدامات سال گذشته بیمه سلامت استان را رسیدگی مکانیزه پرونده‌های بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی ذکر کرد و گفت: امسال حذف پرونده‌های کاغذی و مکانیزه کردن رسیدگی به این پرونده‌ها که علاوه بر کاهش هزینه‌ها منجر به سرعت بیشتر و بهداشتی‌تر شدن خدمات‌دهی به ارباب رجوع شده است را در بیمارستان‌های خصوصی و خیریه استان دنبال و تا پایان سالجاری به طور کامل عملیاتی خواهیم کرد.
 
این مسئول از تلاش این اداره برای تجویز منطقی‌تر از سوی پزشکان استان با توجه به سرانه بالای مصرف اقلام داروییدر کشورمان در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این مهم با کمک انجمن‌ها و گروه‌های پزشکی به صورت تعاملی و هم‌اندیشی محقق شود.
 
وی همچنین از در دستور کار قرار داشتن برگزاری شوراهای ارزیابی تخصصی بیمه سلامت در راستای کاهش هزینه‌های اضافی این بخش، در حین ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات به بیماران در سال جاری خبر داد.
 
مدیر کل بیمه سلامت استان در ادامه به مطالبات مراکز تشخیصی و درمانی و بیمارستانها از این اداره کل نیز اشاره‌ و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۳۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات سال گذشته و به منظور تامین نقدینگی موسسات تشخیصی و درمانی در شرایط کرونایی پرداخت شده و این در حالیست که هزینه‌های سال ۹۷ به طور کامل و از ابتدا تا آذر سال ۹۸ نیز تسویه شده است.
 
وی با اشاره به شرایط سخت کرونایی که منجر به کاهش ضریب اشتغال و درآمدی مراکز درمانی به ویژه خصوصی و خیریه‌ای شده است، گفت: خوشبختانه در بیمارستانهای خصوصی و خیریه استان هیچ گونه تعدیل نیروی روی نداده که امیدواریم این روند همچنان حفظ شود.
 
وی همچنین اعلام کرد: به منظور رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی تا پایان خردادماه اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت به استثناء افراد تحت پوشش بیمه ایرانیان تمدید شده و داروهای نیازمند تایید بدون مراجعه حضوری به اداره کل بیمه سلامت، در همان داروخانه‌ها تایید شده است.
 
دریجانی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان که جانانه پا به میدان مقابله با بیماری کرونا گذاشتند، تاکید کرد: کووید ۱۹ یک بیماری ناشناخته است و اظهارنظرهای مختلفی در مورد آن میشود ولی در عین حال هنوز آینده مشخصی ندارد لذا همه مردم باید همچنان نسبت به آن هوشیار باشند و استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را هنوز هم مدنظر داشته باشند.
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..