طلاب حوزه علمیه خواهران یزد ۲ برابر جمعیت استان ماسک تولید کردند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از تولید حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک توسط طلاب حوزه علمیه خواهران استان یزد از ابتدای بحران شیوع کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت استان یزد ، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر اعلام شده است  و  از زمان شیوع بحران کرونا و در مدت زمان ۲ ماهه، بیش از ۲میلیون و ۴۴۹ هزار ماسک توسط بانوان طلبه استان یزد در کارگاه‌ها یا منازل آنان تهیه شده  که این آمار، ۲ برابر جمعیت استان یزد است.

وی افزود: در این مدت با توجه به نیاز مراکز بهداشتی استان ۱۳ هزار و ۶۰۰ لباس محافظ بهداشتی و ۲۲ هزار و ۱۰۰ دستکش برای محافظت مدافعان سلامت در برابر ویروس کرونا به همت بانوان طلبه یزدی تهیه و تحویل شده است.
کارگر شورکی یکی دیگر از فعالیت‌های بانوان طلبه را انجام ختم قرآن و صلوات برای سلامتی پرسنل بیمارستان ها، بهبود و شفای بیماران و بازگشت سلامتی و آرامش به میهن عنوان کرد.
وی گفت : بیش از ۲۰ ختم کامل قرآن، ۶۰ ختم ۱۴ هزار صلوات، ۴۲۰ ختم شریف حدیث کساء و قرائت روزانه دعای هفتم صحیفه سجادیه به صورت گروهی با هماهنگی و تبلیغ در فضای مجازی از سوی بانوان طلبه انجام شد.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد به وضعیت امروز جامعه اشاره کرد و افزود : مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر علمی، معنوی و اقتصادی رشد چشمگیری پیدا کردند و هم اکنون شاهد هستیم که چگونه مردم در رفع بحران‌ها مشارکت و کمک می‌کنند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..