افتتاح مرکز نیکوکاری عدل علوی در یزد

مرکز نیکوکاری عدل علوی وابسته به کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد با حضور طالبی استاندار افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیر این مرکز گفت: مرکز نیکوکاری عدل علوی به منظور حمایت حقوقی از نیازمندان به ویژه نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی راه اندازی شده است.

بهجتی افزود: این مرکز با در اختیار داشتن ۳ وکیل پایه یک علاوه بر مشاوره حقوقی به نیازمندان بخشی از هزینه وکالت پرونده‌های نیازمندان را با استفاده از کمک‌های خیری پرداخت می‌کند. 
وی ادامه داد: مردم عادی نیز می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های این مرکز از تخفیف ویژه برخوردار شوند. 
استاندار همچنین امروز از مرکز نیکوکاری مسجد امیرالمومنین(ع) آزاد شهر و مرکز نیکوکاری شهید ساداتی صفاییه بازدید کرد و از نزدیک با نحوه فعالیت این مراکز درخصوص کمک به نیازمندان آشنا شد. 
طالبی در این بازدید با اشاره به اهمیت حمایت از نیازمندان به ویژه در زمان کرونا گفت: مراکز نیکوکاری کمیته امداد به خوبی توانسته با بهره گیری از بانک اطلاعات، کمیته خانواده‌های نیازمند را شناسایی و به آن‌ها کمک رسانی کند.
وی اظهار امیدواری کرد تداوم این کمک رسانی‌ها بتواند مرهمی بر روی آلام این نیازمندان باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان هم در این بازدید با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر از نیازمندان استان در قالب رزمایش مومنانه کمک‌های معیشتی دریافت کردند، گفت: تلاش می‌کنیم این میزان تا نیمه ماه مبارک رمضان به ۳۰ هزار نفر برسد.
شجاعان با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان بیست هزار نفر از نیازمندان دیگر از کمک‌های نیکوکارانه مردم در قالب رزمایش مومنانه بهره‌مند خواهند شد، افزود: در مجموع ۲۰ هزار مددجوی تحت پوشش این کمیته به همراه سی هزار نفر از نیازمندانی که کسب و کار آن‌ها در اثر شیوع کرونا آسیب دیده است از این کمک‌ها بهره مند می‌شوند. 
وی همچنین تاکید کرد آشپزخانه‌های زیر نظر این کمیته هر شب ۱۰ هزار پرس غذای گرم تهیه و بین نیازمندان پخش می‌کند و این کار از اول ماه مبارک آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.
استاندار در ادامه برنامه کاری خود مرکز بسیج نیکوکاری اصناف یزد را افتتاح کرد. 
در این مراسم آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد حضور داشت. 
رئیس اتاق اصناف یزد در این مراسم گفت: این مرکز اولین مرکز نیکوکاری در کشور است که با بهره گیری از توان اصناف، معضلات و مشکلات کسبه‌ها را بررسی و به آن‌ها کمک رسانی می‌کند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..