مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد:

همکاری ۳۰ هزار و ۴۷۴ نفر نیکوکار و خیر یزدی با کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: هم‌اکنون ۳۰ هزار و ۴۷۴ نیکوکار و خیر یزدی در زمینه‌های مختلف ازجمله مشترک صدقات و حامی اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد حضرت امام خمینی(‌ره) همکاری دارند.

به گزارش یزدی نیوز"محمد شجاعان" مدیرکل کمیته امداد ‌حضرت امام خمینی ‌(‌ره)‌ استان یزد بابیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای اکرام ایتام و اطعام نیازمندان است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۰ هزار و ۴۷۴ نیکوکار و خیر یزدی در زمینه‌های مختلف ازجمله مشترک صدقات و حامی اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری دارند.

وی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی کمک حامیان نیکوکار یزدی به ایتام و کودکان نیازمند استان در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، ‌گفت: نیکوکاران یزدی در سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب طرح اکرام و محسنین به ایتام و فرزندان نیازمند تحت حمایت کمک کردند.
مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: خیرین و حامیان نیکوکار یزدی، حمایت هزار و ۲۹۴ یتیم و دو هزار و ٨۲۴ کودک نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بر عهده‌دارند.
وی افزود: طرح‌های اکرام ایتام و محسنین ازجمله طرح‌های موفق این نهاد است و مردم استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان، یتیم و یا فرزند نیازمند (محسنین) موردنظر خود را انتخاب کرده و ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان به آنها کمک کنند.
شجاعان خاطرنشان کرد: نیکوکاران یزدی همچنین می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اینترنتی ekram.emdad.ir حمایت ایتام و فرزندان نیازمند موردنظر خود را برعهده گیرند، این سامانه قابلیت انتخاب شهر، جنسیت (دختر یا پسر)، سن و مبلغ اهدائی را دارد.
وی با اشاره به اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان گفت: این نهاد با تبعیت از حضرت امیرالمومنین (ع) و با توجه به سفارش‌ها و روایات فراوان اسلامی که در خصوص اطعام گرسنگان و محرومان، بخصوص اطعام و افطار دادن به روزه‌داران رسیده است، شیوه‌های مختلفی برای دریافت کمک‌های مردمی برای اطعام مددجویان تحت حمایت در طول سال به‌ویژه ماه مبارک رمضان در نظر گرفته‌ که طبخ غذای گرم، کفاره عمد و غیرعمد، طرح همیان مولا (بسته غذایی)، نذر، قربانی و عقیقه ازجمله این طرح‌هاست.
‌مدیرکل کمیته امداد استان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار استان یزد ‌در سال گذشته، ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به‌صورت نقد و کالا برای معیشت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک کردند.
 
★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..