‌رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد:

کشف تخلف مالی ‌دو هزار میلیارد تومانی یک تیم اقتصادی در استان/ حکم اعدام برای د‌عانویس دروغی

رئیس کل دادگستری استان یزد از انهدام و دستگیری یک باند فساد مالی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق ایفای تعهدات ارزی، فرار مالیاتی و پرداخت رشوه به ارزش دو هزار میلیارد تومان در استان با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمجید وفایی, [۲۸.۰۴.۲۰ ۱۶:۲۸]

[Forwarded from مجید وفایی]
رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد:
کشف تخلف مالی ‌دو هزار میلیارد تومانی یک تیم اقتصادی در استان/ حکم اعدام برای د‌عانویس دروغی
رئیس کل دادگستری استان یزد از انهدام و دستگیری یک باند فساد مالی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق ایفای تعهدات ارزی، فرار مالیاتی و پرداخت رشوه به ارزش دو هزار میلیارد تومان در استان با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد.
به گزارش یزدی نیوز، «غلامعلی دهشیری» رئیس کل دادگستری استان یزد ‌روز دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه در نشست خبری با اهالی رسانه استان با اشاره به ورود دادستانی به موضوع به‌کارگیری و جذب معاونت شهرسازی شهرداری یزد که در نهایت منجر به استعفای وی شد، گفت: در ادامه موضوع مغایرت مالی ۸۰ میلیارد تومانی شهرداری یزد مطرح شد که شهردار یزد در سوم اردیبهشت ماه سال جاری علت آن را فنی اعلام و بیان کرد تخلفی صورت نگرفته است اما در عین حال، اگر شورای اسلامی شهر در مورد این پاسخ قانع نشده باشد، می‌تواند موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کند.
وی از رفع تصرف زمینی به مساحت سه هزار متر مربع با ارزش نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان در صفائیه یزد که از ۱۵ سال پیش به یکی از موسسات برای طرح فرهنگی اختصاص داده شد ولی بلاتکلیف مانده بود نیز خبر داد و افزود: دستگاه قضا هر کجا زمینی واگذار شود و اقدامی در مورد آن صورت نگیرد، اقدام به بازپس گیری آن بدون هیچ تبعیضی خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان همچنین از خلع ید زمینی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت پراکنده در شهر یزد که مساحت آن ۳۰ هزار متر مربع بوده خبر داد و گفت: در این رابطه پنج نفر از این باند زمین‌خواری دستگیر شده‌اند.
دهشیری از رفع تصرف زمین یک هزار مترمربعی دیگری در صفائیه یزد که مربوط به یکی از دستگاه ها بوده نیز خبر داد و اظهار کرد: زمین خواران این زمین را به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در تعطیلات نوروز تصرف و قطعه بندی کرده بودند که این زمین نیز از سوی دادستانی بازپس گرفته به دستگاه مربوطه عودت داده شد.
وی ادامه داد: فردی نیز به بهانه مشاوره و دعانویسی برای بانوان نسبت به اغفال آنها اقدام می‌کرد که دستگیر و به عنوان مفسد فی الارض برای وی حکم اعدام درخواست شده است.
دهشیری به دو مورد قتل عمد در ابتدای سال جاری با ریشه اخلاقی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه عوامل این قتل ها طی ۲۴ ساعت دستگیر و پرونده آنان در محاکم قضایی در دست رسیدگی است.
رئیس کل دادگستری استان از پیگیری دستگاه قضا با همکاری استانداری یزد و فرمانداری میبد برای رفع مشکل مجتمع فولاد میبد خبر داد و ابراز امیدواری کرد: در سال جهش تولید شاهد رفع موانع تولید و اشتغال‌زایی در این واحد ‌صنعتی باشیم.
دهشیری به عزم دستگاه قضایی استان در ارتباط با مهار شیوع بیماری کرونا با همکاری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد و افزود: اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته که از جمله مهم‌ترین آنها بازرسی‌های مکرر و سرزده از داروخانه‌ها، فروشگاه‌های کالاهای پزشکی و اقلام بهداشتی، کشف هزاران لیتر متانول، پلمپ موقت سه داروخانه و یک فروشگاه محصولات پزشکی به دلیل عدم عرضه ماسک، تزریق اکسیژن مایع به صورت امانی به بیمارستان‌های ابرکوه، بهاباد، تفت و میبد و کشف ۱۷۰ هزار دستکش بوده است.
وی به موضوع زندان‌های استان در شرایط کرونا نیز اشاره کرد و گفت: هرچند این موضوع با هدایت دشمنان نظام در خارج از کشور در برخی زندان‌های کشور باعث بروز مشکلاتی شد ولی در استان یزد با اقدام به موقع و مدیریت خوبی که صورت گرفت، آرامش خوبی بر زندان‌های یزد حکفرما شد.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به شناسایی یک تیم اقتصادی با همکاری اداره کل اطلاعات استان در پایان سال گذشته، اعلام کرد: این تیم به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق ایفای تعهدات ارزی، فرار مالیاتی و پرداخت رشوه نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان منهدم و پرونده در مرحله اقدامات اولیه است.
دهشیری گفت: امسال نظارت دستگاه قضا بر عملکرد دستگاه‌های دولتی در راستای پیشگیری از فساد جدی تر خواهد شد و آمادگی داریم در جهت رفع موانع تولید و پیشگیری از فساد اقدام کنیم.
رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وارده پرونده‌های دادگستری یزد از خرداد ماه ۹۸ تا فروردین ماه امسال تعداد ۲۷۲ هزار و ۱۱۲ فقره بوده است، از کاهش این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و خاطرنشان کرد: این آمار از خرداد ۹۷ تا فروردین ۹۸ معادل ۳۱۲ هزار و ۸۱ پرونده بوده که کاهش ۳۹ هزار و ۹۶۹ فقره‌ای پرونده‌های وارده را نشان می‌دهد و علت اصلی آن نیز تشکیل واحدهای ارشادی و مشاوره در دادگستری استان بوده است.
دهشیری با اشاره به سفر سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان یزد، در مورد مصوبات این سفر گفت:  از جمله این مصوبات به خدمت گرفتن ۲۸ نفر قاضی در استان بود که تاکنون تعدادی از آنها جذب شده‌ اند و این روند در حال تکمیل شدن است.
وی با بیان اینکه نزدیک به یک چهارم قضات استان را زنان تشکیل می‌دهند، این رقم را شامل ۹ درصد قضات زن کشور خواند و ادامه داد: براساس مصوبات شورای عالی قضایی که با حضور رئیس قوه قضاییه در یزد برگزار شد، موضوع ارتقای این قضات در دستورکار قرار گرفت.
رئیس کل دادگستری استان همچنین از تصویب درخواست انتقال قضات یزدی شاغل در سایر استان‌های کشور به یزد به منظور رفع مشکل کمبود قاضی در استان خبر داد و افزود: در این رابطه تاکنون موضوع انتقال پنج قاضی در دستور کار قرار گرفته است.
دهشیری در پایان سخنان خود از اختصاص اعتبار ۷۸۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از منابع اعتبارات عمومی و ویژه قوه قضائیه و منابع استانی به دادگستری استان در سفر رئیس قوه قضاییه به یزد خبر داد و گفت: این منابع در صورت تخصیص به استان برای تکمیل و آغاز به‌کار زیرساخت‌های عمرانی دستگاه قضایی استان هزینه خواهد شد.
 
★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..