استاندار یزد:

خواستار افزایش تعداد نمایندگان یزد در مجلس هستیم

استاندار یزد در نشست ویدئوکنفرانسی با وزیر کشور خواستار اصلاح حوزه های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مردم استان ‌یزد در مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی،در نشست عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با استانداران که به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته در انتخابات و ارائه رتبه بندی استان‌ها در شاخص‌های انتخابات، برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تجربه موفق برگزاری انتخابات الکترونیک در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ایجاد زیرساخت‌های مربوط در استان‌ها، امیدواریم با انجام پیگیری‌های لازم انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده به صورت تمام الکترونیک برگزار شود.

 
استاندار یزد ادامه داد: خواستار اصلاح حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی هستیم.
 
وی افزود: از دولت می‌خواهیم لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در رابطه با استان‌هایی که نیازمند تحقق این مهم هستند، در سال اول آغاز به کار مجلس یازدهم، به این قوه ارسال کند.
 
طالبی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات مربوط به حوزه انتخابات با تصویب لایحه جامع انتخابات رفع می‌شود و اهتمام وزارت کشور و پیگیری دولت برای تصویب نهایی این قانون می‌تواند یادگار خوبی از دولت دوازدهم در حوزه برگزاری انتخابات به جای گذارد.
 
 بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت کشور، استان یزد با کسب نمره ۹۹.۶۲ دومین استان کشور از لحاظ شاخص‌های برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.
 
بر این اساس میانگین نمره استان یزد در شاخص‌های آنلاین، استعلام، استعلام شدگان بر خط، شاخص اعتبار رأی دهندگان، شاخص صورت جلسه آنلاین و شاخص شعب بدون تغییر، ۹۹.۶۲ درصد شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..