اختصاص ۱۵۰ میلیارد برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست در یزد

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد با بیان این‌ که ترویج فرهنگ تفکیک زباله باید از منازل و خانواده شروع شود، گفت: شورای شهر یزد در بودجه سال جاری شهرداری ۱۵۰ میلیارد ریال به راه‌اندازی کارخانه کمپوست اختصاص داده است.

به گزارش یزدی نیوز«سپنتا نیکنام» ضمن تبریک فرا رسیدن نهم شهریور روز شوراها، با اشاره به اهمیت جایگاه نظارتی شوراهای شهر، اظهار کرد: ما باید به سمتی گام برداریم که مدیریت شهری به شکل کامل اجرایی و شوراها به عنوان نهاد نظارتی در کلیه امور شهر مشارکت کنند.

 
وی با بیان این‌که ورود شورای اسلامی شهر یزد در بحث مقابله با شیوع کرونا از جمله اقدامات حائز اهمیت در مدیریت شهری است، افزود: شورای شهر یزد با خرید دستگاه تست کرونا و اقدامات حمایتی انجام شده تلاش کرد در کنار کادر درمان به وظایف ذاتی خود عمل کند.
 
رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد در ادامه به وظایف این کمیسیون اشاره کرد و گفت: معتقدم حوزه خدمات شهری از جمله حوزه های موثر در ارتقای خدمات شهرداری است و اگر یک روز کاری صورت نگیرد کامل محسوس است.
 
نیکنام در ادامه با اشاره به اهمیت طرح کارخانه کمپوست در شهر یزد، تصریح کرد: روزانه بیش از ۳۰۰ تن زباله در شهر یزد تولید می‌شود که این زباله‌ها فقط در حال دفن شدن هستند، اما در بسیاری از شهرها و کشورها اینگونه نیست و ۱۵ سال پیش برای کارخانه پردازش و تولید کود کمپوست در یزد اقدام شد ولی با چندین میلیارد تومان از پول مردم شهر به نتیجه نرسید و رها شد.
 
وی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف در سال جاری راه‌اندازی کارخانه کمپوست است که ۱۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتیم امیدواریم بتوانیم این کارخانه را با شرایط خوب و اصولی راه‌اندازی کنیم.
 
این مسئول معضل اصلی در بحث پسماند، تفکیک از مبدا دانست و افزود: موضوع تفکیک زباله در بسیاری از خانواده ها جا نیفتاده و اصلی‌ترین راه حل این است که از منازل و با همکاری مردم این کار شروع شود.
 
نیکنام تصریح کرد: این حوزه موضوعاتی نظیر  زباله خشک و پسماند، دفع پساب سطحی، سگهای بلاصاحب، نخاله ساختمانی را در دستور کار خود قرار داده است.
 
 به نقل از شورای اسلامی شهر یزد، این مسئول در پایان با اشاره به کمپ نگهداری سگ های بلاصاحب خاطرنشان کرد: در گذشته موضوع سگ‌های بلاصاحب رسیدگی مناسبی نداشت و شرایط اخلاقی و انسانی رعایت نمی شد تا اینکه انجمن حامی حیوانات حضور پیدا کردند و ساماندهی این مهم با ساخت اولین کمپ نگهداری سگهای بلاصاحب در دستور کار قرار گرفت.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..