برداشت گل محمدی از گلستان‌های شهرستان خاتم

مدیرجهادکشاورزی شهرستان خاتم: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان خاتم ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش یزدی نیوزمجتبی آغاز بیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی در خاتم ١٠٠ هکتار است و در مقایسه با پارسال ۶٠ هکتار افزایش یافته است گفت: شهرستان خاتم به دلیل تنوع آب و هوایی مستعد تولید انواع گل و گیاهان دارویی و کم آبخواه است و روستای کوشک سایت الگویی کشت گل محمدی در شهرستان است

وی افزود: گل محمدی به صورت قلمه و پاجوش از آذر ماه تا پایان اسفندماه کشت می‌شود و از فرودین تا اریبهشت ماه به صورت گلبرگ و غنچه برداشت میشود .
آغاز بیان کرد: گل محمدی گیاهی است تا ١٢سال گل می‌دهد و صرفه اقتصادی این گیاه از سال سوم برای کشاورز چشمگیر است که از هر هکتار باغستان گل محمدی ٢ تن گل‌تر و در شهرستان رکورد ۴ تن نیز برداشت می‌شود .
بوته گل محمدی بعد از ١٢سال به اندازه ٢٠سانتی متر از روی خاک بریده و یک باغستان جوان احداث می‌شود .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اظهارداشت: گل محمدی یک گیاه کم آبخواه است که نیاز آبی آن در هرمنطقه متفاوت است که در شهرستان خاتم به ۵ تا ۶ مرحله آبیاری نیازدارد و اجرای آبیاری قطره‌ای در باغستان‌ها موجب بهره وری آب و افزایش تولید گل می‌شود.
آغازگفت: باتوجه به افزایش سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان گلاب گیری به صورت سنتی در روستای کوشک انجام می‌شود و در آینده فرآوری این محصول به صورت گلاب گیری صنعتی و اسانس گیری در شهرستان نیز انجام می شود .
وی باتوجه به شعار سال به نام جهش تولید گفت: باتوجه به سیاست‌های وزرات جهاد کشاورزی ، به منظور اصلاح الگوی کشت وافزایش سطح گیاهان دارویی کم آبخواه  که دردستور کار است این روند در شهرستان افزایش می‌یابد تا رونق تولید و درآمدزایی درحوزه کشاورزی را شاهد باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..