مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد:

خیران نیک اندیش با ایجاد وقف جدید به پشتیبانی حوزه سلامت برخیزند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد خواستار ایجاد وقف های جدید در راستای حمایت از حوزه سلامت شد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام حسین زارع زاده اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر، اهمیت وقف در حوزه سلامت و بهداشت و به ویژه وقف برای درمان بیماری‌های خاص و واگیردار را بیش از پیش روشن کرد، زیرا حضور واقفان سلامت می‌تواند کمبودهای درمانی جامعه را جبران کند.

 
وی با بیان اینکه یک چهارم مراکز درمانی کشور موقوفه هستند، افزود: در شرایط فعلی کادر بهداشت و درمان کشور با تمام قوا در صف اول مقابله با کرونا قرار دارند و به صورت شبانه روزی به بیماران خدمت رسانی می‌کنند، با این حال خیران نیک اندیش نیز باید به پشتیبانی از آنها برخیزند و وقف‌های خود را به سمت فعالیت‌های درمانی سوق دهند.
 
زارع زاده با اشاره به اینکه واقفان از سعادتمندترین نیکوکاران هستند، اضافه کرد: واقفان همچنین می‌توانند وقف‌های خود را به سمت نیازهای روز جامعه از جمله وقف در حوزه‌های علم و فناوری، فعالیت‌های قرآنی، تهیه جهیزیه، تسهیل در ازدواج جوانان، افزایش سواد رسانه‌ای، اشتغال جوانان هدایت و در این حوزه‌ها سرمایه گذاری کنند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین برنامه اوقاف یزد ترویج فرهنگ وقف و سلامت از طریق رسانه‌ها است.
 
زارع زاده ادامه داد: اهمیت وقف در این حدیث پیامبر اکرم (ص) مشخص می‌شود که می‌فرماید؛ وقتی انسان می میرد دفتر عملش بسته می‌شود مگر سه چیز که همچنان باز می‌ماند، یکی صدقه جاریه (وقف) دوم علمی که از آن استفاده می‌شود و سوم فرزند صالحی که برایش دعا کند.
 
وی، وقف را یک دولت کوچک دانست و تصریح کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کرد، در واقع وقف می‌تواند بهترین کمک را به دولت برای رفع نیازهای مردم داشته باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..