استاندار یزد:

پایبند به تعهدات استان برای جهش تولید هستیم

‌استاندار گفت: امسال تعهدی برای جهش تولید و ایجاد اشتغال داریم که به آن پایبند بوده و با جدیت پیگیر تحقق این مهم خواهیم بود.

به گزارش یزدی نیوزمحمد علی طالبی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال ٩٩ با هوشمندی از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده و امسال تعهدی برای تحقق این مهم و ایجاد اشتغال داریم که به آن پایبند بوده و با جدیت پیگیر خواهیم بود.

 
وی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از اولویت‌های استان برای ایجاد اشتغال است و طرح‌های حوزه فنی و حرفه‌ای به ایجاد کسب و کارهای جدید مبتنی بر مهارت در استان کمک بسیاری می‌کند.
 
استاندار یزد ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند موجب اشتغال نیروهای بومی و استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی استان شود و جوانانی در استان تربیت کند که هر یک دارای مهارت و تخصصی متناسب با نیاز جامعه باشند.
 
طالبی با تاکید براینکه باید اثر جلسات و برنامه‌های کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بر توسعه اشتغال استان ملموس باشد، افزود: در زمینه آمار بیکاری، شاهد کاهش قابل توجه در زمستان امسال به نسبت فصل‌های قبل و همچنین مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم اما هنوز تا تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان فاصله داریم.
 
رئیس کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان خاطرنشان کرد: موضوع کرونا نگرانی‌های جدی در عرصه اشتغال استان به ویژه در حوزه‌هایی مانند گردشگری ایجاد کرده است که امیدواریم با همت همه بخش‌های استان، این نگرانی در دوران پسا کرونا رفع شود.
 
 در این نشست مدیران کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای ایجاد اشتغال در استان با توجه به حوزه‌های تحت مسئولیت خود پرداختند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..