آغاز برداشت گل محمدی از مزارع اشکذر

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اشکذر : پیش بینی می‌شود تقریبا ۲۰ تن گل با عملکرد ۲۷۰۰ کیلو گرم در هکتار از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش یزدی نیوز نبوی زاده با بیان اینکه از اواخر فروردین ماه برداشت گل محمدی در مزارع و باغات شهرستان اشکذر آغاز می‌شود و تا اواخر اریبهشت ماه ادامه دارد گفت:سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان ۷ هکتار است که از این هکتار تقریبا ۲۰ تن گل با عملکرد ۲۷۰۰ کیلو گرم در هکتار تولید می‌شود.

وی افزود: گل محمدی با دارا بودن مزایای بسیار، گیاهی بااهمیت برای شهرستان محسوب می‌شود واین گیاه نسبت به کم آبی مقاوم است و مناطق باز و آفتاب گیر را ترجیح می‌دهد.
نبوی زاده گفت: برداشت گل محمدی از صبح زود وقبل از طلوع آفتاب، در هوای خنک شروع و بایستی تا قبل از گرم شدن هوا انجام گیرد و بلافاصله به بیرون از مزرعه منتقل ش.د ، زیرا گرم شدن هوا گل‌های چیده شده را پژمرده می کند و همچنین تأخیر در زمان برداشت باعث افت شدید کیفیت گلاب و اسانس استحصال شده می‌شود.
وی افزود : در شهرستان اشکذر یک واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت سالانه ۴۰۰ تن گلاب وجود دارد و بیشتر گل‌ها در کارگاه‌های سنتی و خانگی تبدیل به گلاب و مربا می‌شود.  
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..