هشدارمعاون عمرانی استانداری یزد

وضعیت آب در یزد به هیچ وجه مناسب نیست‌

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه امسال وضعیت آب به هیچ وجه مناسب نیست، گفت: بودجه‌های جاری را نیز نتوانسته‌ایم به تامین آب تخصیص دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسید محمدرضا سیدحسینی در نخستین نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی طرح هجرت بسیج سازندگی استان یزد با بیان اینکه امسال وضعیت آب به هیچ وجه مناسب نیست، اظهار داشت: بودجه‌های جاری را نیز نتوانسته‌ایم به تامین آب تخصیص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که آب، نیاز ضروری استان است، باید برای آن چاره‌اندیشی شود و ما در این زمینه از توان بسیج سازندگی، بانک‌ها و دیگر امکانات بهره خواهیم گرفت ضمن اینکه در این زمینه بسیار مهم باید از جزیره‌ای عمل کردن، پرهیز کنیم.

سیدحسینی تصریح کرد: بهتر است کار را به صورت پروژه‌ای انجام دهیم تا همه مدیران و دستگاه‌های استان یزد بتوانند در آن مشارکت و همراهی کنند.

معاون عمرانی استاندار یزد همچنین با تاکید بر استفاده از توان آموزشی بسیج سازندگی استان یزد تاکید کرد: در حوزه آب باید بحث بحران آب و الگوی بهینه کشت در مزارع کشاورزی و باغ‌ها را به مردم روستاها و کشاورزان آموزش دهیم و امیدواریم بسیج سازندگی در این زمینه همراهی و مشارکت جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرایط مالی، شرایط مطلوبی نیست و حتی شهرداری‌ها با منابع درآمدی خود نتوانسته‌اند حقوق کارکنان را پرداخت کنند، بیان کرد: با وضع مالی موجود، امکان کمک وجود ندارد و طرح تامین آب به ناچار باید پروژه‌ای اجرا شود.

سیدحسینی یادآور شد: با فرمانداری‌ها نیز در این زمینه رایزنی‌های لازم انجام شده و قرار است آنهایی که وضعیت مالی بهتری دارند، کمک بیشتری داشته باشند و ظرف یک هفته پروژه‌ها را مکتوب کنند تا هر دستگاه بتواند ظرفیت و شرایط خود را محک بزند و کار هر دستگاه مشخص شود.

بخش نظردهی بسته شده است..