برداشت ۱۲۰۰ تن “به” در بهاباد

no-thumbs

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد با اشاره به اینکه بهاباد بیشترین میزان تولید "به" در استان یزد را دارد، از برداشت ۱۲۰۰ تن "به" در بهاباد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی اکبر رحمتیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بهاباد با اشاره به این میزان برداشت از باغات شهرستان بهاباد، اظهار داشت: سطح باغات "به" شهرستان بهاباد در حال حاضر ۷۰ هکتار است و حدود ۳۰ هکتار به صورت نهال و غیر بارده در این شهرستان وجود دارد.

 

رحمتیان تصریح کرد: از لحاظ متوسط عملکرد به طور کلی در هر هکتار ۱۸ تن برداشت وجود دارد که با توجه به مسائل اقتصادی و بازده سریع این محصول، یکی از محصولات خیلی خوب است. به طورمتوسط از سال چهارم عمر درخت، باردهی اقتصادی شروع می‌شود ودر صورتی که ارقام پر تولید کاشته شود و شرائط کاشت و داشت و برداشت و مدیریت باغ خوب باشد هر هکتار "به" 70 میلیون تومان درآمد اقتصادی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد اظهار کرد: محصول "به" برای بسیاری از درمان بیماری‌های عفونی  بسیار موثر است. این محصول مصرف داخلی دارد و در تهیه مربا و همچنین سایر محصولات فراوری شده، به شکل خشکبار و محصولات "به دانه" در رابطه با بحث گیاهی استفاده می‌شود.

وی با اشاره ب اینکه "به" تولیدی مازاد بر نیاز در شهرستان بهاباد به مرکز استان وسایر شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود، عنوان کرد: شهرستان بهاباد بیشترین سطح زیر کشت محصول "به" را در استان یزد داراست و امسال باغداران بهابادی بیش از  1200 تن به از باغات خود برداشت کردند  .

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد اعطای تسهیلات برای اصلاح باغات و برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در راستای حمایت از بهره‌برداران محصول "به" دانست و گفت: "به" میوه‌ای خوش طعم و معطر از خانواده سیب است. این میوه اگر چه به صورت خام خوردنی است ولی اغلب پخته آن را به صورت مربا و در غذاهای مختلف مصرف می‌کنند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..