افزایش تولید ۲.۵ برابری زردآلو توسط کشاورز ابرکوهی

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: یک کشاورز جوان این شهرستان تولید زردآلو را در واحد سطح به بیش از دو ونیم برابر افزایش داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز مهدی غیب الهی روز چهارشنبه درگفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهادر روشن زردآلوکار نمونه با عملکرد ۴۰ تن در هکتار به عنوان کشاروز نمونه انتخاب شده است.

وی بابیان اینکه متوسط تولید زردآلو در شهرستان ابرکوه در شرایط عادی ۱۵ تن در هرهکتار است ادامه داد: این کشاورزنمونه که دررشته دکترای کشاورزی مشغول به تحصیل است توانسته با آبدهی به موقع استفاده از کودهای دامی ، ریزمغزی و هرس درختان زردآلو بصورت مکانیکی این موفقیت را کسب کند.

مدیر جهادکشاورزی ابرکوه خاطرنشان کرد : محصول زردآلو ابرکوه از نظر طعم ، کیفیت وپیش رسی مقام اول را در کشور دارد.

غیب الهی اضافه کرد: امسال بخاطر سرمازدگی اسفند ماه ۹۳ از سطح یکهزار و ۲۰۰ هکتار از باغات زردآلو این شهرستان با ۴۰ درصد کاهش بیش از ۱۰ هزار تن محصول برداشت به استانهای مختلف کشور از جمله تهران ، اصفهان ، فارس و یزد صادرشد.

این مسوول با اشاره به اینکه ۵۵ درصد زردآلو استان در این شهرستان تولید می شود ، تاکید کرد: تاسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات زردآلو در این شهرستان یک امر ضروری است و جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران در این بخش حمایت می کند.

این کشاورز نمونه نیز به خبرنگار ایرنا گفت : هم اکنون با داشتن ۵۰ هکتار زمین حاصلخیز کشاورزی در مزارع گاشار بخش مرکزی ابرکوه در زمینه تولید محصولات کشاورزی فعالیت دارم .

۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی وباغی اختصاص دارد ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار آن به باغات میوه اختصاص دارد.

شهرستان ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری غرب یزد واقع شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..